نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
سرخط خبرها

توضیحات رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درخصوص حمله به کادر درمان | برگزاری کنگره سراسری پزشکی شخص محور در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۰۹۳۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
توضیحات رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درخصوص حمله به کادر درمان | برگزاری کنگره سراسری پزشکی شخص محور در مشهد
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: امورات پزشکی حساسیت‌های به خصوص خود را دارد و وقوع حوادثی مانند حمله به پزشکان، باعث تاثیر بر کیفیت کار کادر درمان می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صداقت در نشست خبری که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد خبرنگاران را سفیران سلامت برشمرد و اظهار کرد: نمونه این ادعا حضور پررنگ آنان در دوران اپیدمی کروناست.

وی از برگزاری کنگره سراسری پزشکی شخص محور در مشهد خبر داد و گفت: ۶ تا هشتم دی ماه اولین رویداد علمی آمورشی ۳ روزه در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: واقعیت جامعه پزشکی این است که باز آموزی‌ها فرصت مناسبی برای ارتقا سطح علمی است، چون با بیماری‌های اخیر، پروتکل‌های جدید و نگاه‌های جدید به درمان نیاز به بروزرسانی است. طی ۶ سال گذشته مشهد در این زمینه پیش قراول سازمان‌های کشور است و در حال حاضر تعداد برنامه‌ها رضایت جامعه پزشکان را در پی داشته است و اولین کنگره‌ای است که بیش از یک روز برگزار خواهد شد.

صداقت اعلام کرد: با مجوز و امتیاز بازآموزی سازمان نظام پزشکی مرکز است و موضوع آن در کنگره‌های علمی دیگر کشور یا مشابه نداشته یا در این سطح نبوده است. این کنگره شخص محور و رویکرد‌های نوین برگزار می‌شود یعنی در این دیدگاه پزشکی سعی داریم فرد را با تمام زوایای خود آن ببینیم.

وی افزود: در این کنگره حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام خواهند کرد که تا کنون ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که در محل مرکز بین‌المللی همایش‌های شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان هستیم.انجمن‌های علمی تخصصی و نهاد‌هایی مانند دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی کنار ما هستند که نمایانگر وحدت است کمااینکه تجمیع متخصصان از ارگان‌های مختلف نتیجه مثبتی در بر خواهد داشت.

رئیس سازمان پزشکی مشهد ادامه داد: اولین وظیفه سازمان پزشکی ارتقای سلامت است و دومین وظیفه آن رسیدگی به حق و حقوقات صنفی پزشکی است. در کنار اخذ امتیاز، آموزش مداوم و روزآمد شدن پزشکان در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه است.

صداقت درخصوص تهاجم به پزشکان اظهار کرد: پزشکی حساسیت‌ها به خصوص خود را دارد، اما چنین اتفاقاتی که رخ می‌دهد، نگرانی‌هایی پیرامون فرد بوجود می‌آورد و بر کیفیت کار افراد اثرگذار است.

وی افزود: با مراجع قضایی و انتظامی در این خصوص ارتباط گرفتیم و پیگیر بخشی که مربوط به حقوق عامه جامعه پزشکی است، هستیم چرا که بخشی از پیگیری‌ها مربوط به شخص است و باید شخصا پیگیری کنند.

زمانی که شخص محور نباشیم صرفا به بیماری فرد می‌پردازیم

در ادامه دکتر اصغر حاتمی عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد و دبیر اجرایی کنگره در خصوص تجویز اینترنتی دارو اظهار کرد: در فضای مجازی افراد بدون هیچگونه مسئولیت می‌توانند مطلب بگذارند و بسیاری از بیماران مراجعه می‌کنند که در فضای مجازی درمانی را آغاز کردند و زمانی که آن را قطع کردند دچار مشکلات جدی شدند. هرکس باید در حوزه تخصصی خود فعالیت کند و کسی که در فضای مجازی مشاوره پزشکی ارائه می‌کند باید مدرک و پروانه پزشکی داشته باشد.

وی در خصوص پزشکی شخص محور عنوان کرد: زمانی که شخص محور نباشیم صرفا به بیماری فرد می‌پردازیم، اما زمانی که شخص محور معالجه کنیم تمام شرایط اقتصادی، روانی، تغذیه بیمار را در نظر می‌گیریم. پزشک شخص محور نیاز جامعه است. هر ۵ سال پروانه پزشکی تمدید شود و باید پزشکان میزان مشخصی امتیاز بازآموزی کسب کرده باشند تا پروانه طبابتشان تمدید شود. این یعنی در واقع علم پزشکان به‌روز شده باشد.

این متخصص داخلی ادامه داد: زمانی که بیماری محور کار کنیم صرفا برای بیماری فرد نسخه تجویز کنیم، اما زمانی که دید خود را گسترده می‌کنیم دلایل آن را یافته و دارویی مناسب تجویز می‌کنیم. به عبارتی طبابت شخص محور اثربخش‌تر خواهد بود.

حاتمی در خصوص مداخله گران در امر پزشکی گفت: بیشتر خود درمانی‌ها توسط افراد در فضای مجازی و فاقد مسئولیت انجام می‌شود. در حوزه فعالیت مداخله گران در فضای مجازی و حقیقی نظارت داریم و رصد می‌کنیم و در صورت مشاهده تخلف با آنان برخورد خواهد شد این نظارت با همت سازمان پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری انجام می‌شود.

وی افزود: پزشکی از راه دور در دنیا وجود دارد و چارچوب خاص خود را دارد، اما در کشور ما جدید است و باید آن را بررسی و چارچوبی برای آن مشخص کرد، گاهی اوقات پزشکی از راه دور آسیب‌هایی در پی دارد. پزشکی از راه دور در ایران در گام‌های ابتدایی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->